Tuesday , 20 February 2018 / سه شنبه , ۱ اسفند ۱۳۹۶
مسافری در هند – خاطرات تور دوچرخه سواری هندوستان قسمت دوم

بازم سلام و تا یه مشکلی پیش نیومده یه مقداری از خاطرات رو بنویسم که خیلی فاصله اش طولانی نشه . 🙂

بعد از اون صبحانه مفصل که یه جورایی میشه اسمش رو خودکشی گذاشت ( ما تو سفرها کلا اگه صبحانه تو هتل داشته باشیم کامل و مفصل میخوریم و دیگه چون ناهار هیچوقت نمیخوریم ما رو تا عصرانه و شام نگه میداره) تصمیم گرفتیم همون اطراف یه دوری بزنیم و دوست داشتم سیم کارت هند رو هم بگیرم ولی از اطراف که پرس و جو کردم متوجه شدم که هزینه جابجایی در هند زیاده و بهتره که سیم کارت رو از استانی که قصد عزیمت بهش داریم بگیریم تا هزینه اضافی نخواهیم بدیم و چون ما عمده اقامتمون توی استان کوچین بود تصمیم گرفتم از اونجا بگیرم.

پس در نهایت تصمیم گرفتم توی همون هتل و اطرافش چرخی بزنیم تا ظهر که باید میرفتیم فرودگاه.

خاطرات تور دوچرخه سواری به هندوستان

هتل به نسبت مبلغ (البته برای ما) خیلی مناسب بود البته شاید برای خود هندی ها هتل گروونی به نظر میومد ولی ۶ هزار روپیه  با اون امکانات خیلی زیاد نبود و هتل هم خیلی خوب و تمیز بود که تا یه حدی تو عکس ها قابل مشاهده است.

هتل خیلی زیبا بود و مقداری از وقتمون رو به خودش اختصاص داد ولی بعد از یه مدتی تصمیم گرفتیم که مقدمات و وسیله رفتنمون رو به هتل آماده کنیم.

مهرداد راننده ای رو میشناخت که قبلا باهاش اینور و اونور رفته بود و اتفاقا همون لحظه دیدش و با هم طی کردن که ساعت ۱۱ بیاد هتل که با هم بریم فرودگاه ولی نمیدونم چرا از همون موقع که حدود ساعت ۱۰ بود در هتل ایستاد و دیگه جایی نرفت .

خاطرات تور دوچرخه سواری به هندوستان

بزارید اینجا یه نکاتی رو بگم : توی هند آژانس هایی هستند که کلیه کارهای سفرتون رو انجام میدن از قبیل گرفتن هتل ، بلیط هواپیما ، گرفتن تاکسی ، تنظیم سفرهای تفریحی و ……….. یعنی هرچیزی نیاز داشته باشید براتون فراهم میکنه و البته هزینه اش رو هم میگیرن یه جورایی اگه مقصدتون دهلی باشه شاید نیاز زیادی نباشه ولی برای شهرهای کوچکتر شاید نیاز بشه باهاشون هماهنگ باشید البته درسته که دفتر و دستکی ازشون نمیبینیم ولی آنچنان ترسی ندارن چون میتونیم هزینه ها رو بعد از اینکه رسیدیم و مطمئن بودیم پرداخت کنیم.

تو ایران هرکی رو ببینید حداقل یه کارت بانکی تو جیبش هست و بعضی ها هم که ماشالله کلکسیونش رو دارن ولی اونجا خیلی مرسوم نبود و میشه گفت اصلا کارت نداشتند و همین کار رو سخت میکرد چون ما به پذیرش هتل میگفتیم مثلا شما این کار رو برامون آنلاین انجام بدید و ما نقدا به شما پرداخت میکنیم ولی یا نداشت و یا میترسید و یا ……..

تو همین دقایق باز یکی از این ایجنت ها که بلیط دهلی به کوچین رو برامون گرفته بود پیداش شد و همین باعث شد هم تاکسی رفت به فرودگاه و هم تاکسی از فرودگاه کوچین به هتل و هم خود هتل رو یکجا باهامون ست کنه . باور کنید گل از گلش شکفته بود که چطور توی ۱۰ دقیقه این همه پورسانت گیرش اومده ولی با اون اوصافی که از کارت بانکی و خریدهای آنلاین تو این کشور گفتم راه دیگه ای نداشتیم و استرسش کمتر بود هر چند میدونستیم که اگه خودمون اقدام میکردیم مبالغ بهتری رو میتونستیم پیدا کنیم.

ماشینی رو که در نظر گرفته بود برای فرودگاه سریع با یه تماس حاضر بود و راننده ای رو که باهاش صحبت کرده بودیم باعث عذاب وجدان شده بود چون یه مدتی رو در هتل به امید ما ایستاده بود هر چند که ما گفته بودیم برای ساعت ۱۱ میخواهیم و هنوز نیم ساعت مونده بود ولی دیگه چاره ای نبود ازش عذر خواستیم و جریان رو بهش گفتیم که این مساله از دست ما خارج بوده.

خاطرات تور دوچرخه سواری به هندوستان

راننده ای که ما رو به فرودگاه برد اسمش فیروز بود و مسلمان و خیلی با مزه هم صحبت میکرد. اون میگفت که با چند تا از همشهری هاش تو دهلی توی یک خونه زندگی میکنند و هر دو ماه یکبار میره خونه شون و سر به خونواده اش میزنه که با قطار ۸ ساعت با اینجا فاصله داشت . تعصب زیادی روی فرزند دختر داشت و میگفت که دختر رحمته و در این باب زیاد صحبت کرد و در نهایت ما رو به فرودگاه رسوند یک هزار روپیه هم دستمزد گرفت البته شماره اش هم داد که برگشتیم به خودش زنگ بزنیم و تاکس دیگه ای نگیریم.

هنوز کمی وقت داشتیم ولی باید میرفتیم از قسمت بار دوچرخه ام رو که تحویل داده بودم میگرفتیم که اینکار هم انجام شد ولی برخوردیم به یک مشکل اساسی و اون هم بحث اضافه بار بود که حسابی شاکی مون کرد.

زیاد فک زدیم و حسابی سعی کردیم مخ بزنیم ولی مرغ شرکت هواپیمایی یک پا داشت و اون هم پرداخت اضافه بار بود !!!!!! ظاهرا این شرکت میزان بار مجازش ۱۵ کیلو بود و این برای ما خیلی بد بود چون حداقل دو برابر این میزان بار و بندیل داشتیم ولی هر چی گفتیم به مخ این فرد فرو نرفت و شما تو عکس زیر میتونید محاسبه این اضافه بار رو به ازای هر کیلو ۲۶۴ روپیه ببینید . واقعا این پول هم زیاد میشد و هم زور بود ولی کاریش نمیشد کرد داشت دور میشد و باید بار رو تحویل میدادیم ولی شاید تنها نکته بد این سفر همین قسمتش بود.

خاطرات تور دوچرخه سواری به هندوستان

همینطور که میبینید ما برای اضافه بار مبلغ ۸۹۷۶ روپیه دادیم یعنی ۱.۵ برابر هر شب هتل برای دو نفرمون یا هم اندازه بلیط هواپیمامون تا کوچین !!!! حداقل اون خدا نیامرزیده راهنمایی نکرد که چکار کنیم تا هزینه هامون کمتر بشه در واقع همون کاری رو که همکارش تو فرودگاه کوچین بهمون گفت و باهامون راه اومد.

بعد از پرداخت اون پول زور دوچرخه ها رو باید تحویل میدادیم به قسمتی که بارهای حجیم رو قبول میکنند و بعد از تحویل و چک کردن باد لاستیک های دوچرخه جهت سوار شدن به به سالن اصلی رفتیم .

پرواز حدود ۳ ساعت ۲۰ دقیقه طول کشید و با کم کردن ارتفاع هواپیما دیدیم که منطقه خیلی سر سبزه و چیزهایی که شنیده بودیم یه جورایی درست بوده . فرودگاه چون کوچیک بود مراحل ترک هواپیما و ترک فرودگاه خیلی طول نکشید و طبق هماهنگی نماینده آژانس راننده بیرون منتظر بود که ما رو به هتل ببره هر چند ماشین کوچیک بود و باربندی رو نداشت و کمی اذیت شدیم تا به هتل رسیدیم و فاصله هم زیاد بود ولی تو این فاصله هم سر صحبت رو با راننده باز کردیم ( خوشبختانه توی هند هر کسی رو که تشخیص دادید مدرسه رفته میتونه در حد نیاز باهاتون انگلیسی صحبت کنه و مطمپنا جایی در نمیمونید).

یه جمله این راننده خیلی جالب بود که میگفت شما این همه پول اضافه بار دادید !!! خوب دوچرخه ها رو می انداختید و اینجا دوباره میخریدید البته شاید از دید اون ما کار احمقانه ای کرده بودیم ولی دوچرخه های ما کجا و دوچرخه هایی که اونا تو فروشگاه هاشون میفروختند کجا . البته نه این که دوچرخه های ما خیلی حرفه ای بود دوچرخه اونا خیلی ساده و پیش و پا افتاده بود.

خاطرات تور دوچرخه سواری به هندوستان

هتل مون هم هتل ساده ای بود و محیط آرومی داشت هر چند به نسبت گرون گرفته شده بود به خاطر همون ایجنت ولی دیگه خوبیش این بود از اینجا به بعد دیگه تا زمان برگشت بهشون نیاز نداشتیم.

صبحانه مفصل هتل رویال تبدیل شده بود به این صبحانه ساده و هر طور بود تا تونستیم ذخیره کردیم که تو مسیر گرسنه نشیم و رفتیم سراغ آماده کردن دوچرخه ها.

سفر کم کم داشت شروع میشد و هوای شرجی و بدتر از اون رانندگی های بد هندی ها و خلاف جهت بودن رانندگی تو اون کشور از مسایلی بود که ذهن مون رو درگیر کرده بود از اون طرف کمی هم چیزهایی که در باره فقر و خشونت هندی ها شنیده بودیم شروع سفرمون رو تحت شعاع قرار داده بود ولی هر طور بود استارت رو زدیم و آرزو کردیم سفر خوبی رو داشته باشیم.

درباره‌ی masoud

یک نظر

1. سلام بزرگوار
    ممنون از اینکه وقت میگذارید و خاطرات و تجربیاتتون رو با هم رکابانتون در میان میگذارید. چنانچه فرصت پیدا کردید اگر گزارشات بیشتر سفر هند و دیگر سفرها رو با ما در میان بگذارید سپاسگزار میشوم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

لطفا به سئوال امنیتی پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.