Sunday , 21 October 2018 / یکشنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۷
پک کردن دوچرخه برای سفرهای سایکل توریستی

پک کردن دوچرخه برای سفرهای سایکل توریستی

خوب سلام خدمت تمامی دوستان. مدتی بود اینجا رو آپدیت نکرده بودم که برمیگرده به مشکلات و …… از همین بهونه های ما ایرانی ها بگذریم .

همیشه دو سه روز قبل از سفرها پک کردن دوچرخه میشد یه معضل چون هم دوچرخه به جونمون بسته بود و هم نمیخواستیم آسیب ببینه و همین وسواس میشد هزار راه نرفته و هزار شکل پک کردن و آخرش همیونی میشد که نمیخواستم 🙂 به خاطر همین تصمیم گرفتم اینبار قیل از سفر هند مستند داشته باشم و هی آپدیتش کنم تا به بهترین شکل ممکن برسم و نخوام هر بار روش قبل رو آزمایش کنم. این رو که میگم جدیه چون تو همین سفر هند بعد از دو هفته دیدم که اگه بعضی نکات رو دقت کنم بهتر از قبلی میشه پس این رو میزاریم مرجع و اگر دوستان در طول عمر دوچرخه ایشون به نتیجه و عملکرد بهتری رسیدن بیان اینجا بگن تا اصلاحش کنیم و به قول فرنگی ها آپدیت بشیم.

اول از همه به یک دوچرخه نیاز داریم که اگه اسپش باشه خوب مسلما خیلی بهتره :

 

ترک بند رو ببندید چون اینطوری از خیلی از مشکلات بعد راحت میشید و خودش میشه محافظی برای دوچرخه تون

 

 

بعد از اون پنجه ها رو باز کنید و حتما فراموش نکنید که اونا رو همراه با آچارش توی وسایلتون قرار بدید.

 

 

بست های به اصطلاح کمربندی از نعمت های بی بدیل اینجور سفرهاست البته اگه شما از مدل پهن تر استفاده کنید بهتره چون من گذاشتم برای روز آخر و نتونستم پهن تر گیر بیارم

 

 

اگر ترمزها دیسکیه محافظت لازم رو از لنت ها بکنید و بعد اونا رو با پلاستیک های حباب دار و کارتن و چسب بپوشونید.

البته اینجا از اون مواردیه که تو پک کردن برگشت به نتیجه بهتری رسیدم که در زمان خودش میگم

 

 

زیر تنه بهترین جا برای فیکس کردن چرخ جلو هستش ولی به خاطر اینکه صدمه ای به تنه نزنه حتما تنه رو با پلاستیک عایق یندی کنید . البته اون پیچ اهرم چرخ جلو رو حتما باز کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

اگه زین چرختون کامل پایین میره که هیچ و گرنه اگه مثل دوچرخه من که لارج هستش باید برای زین و میله اش جایی رو پیدا کنید که من این ابتکار رو کردم و البته اون رو با بست محکم کنید چون یک دستگیره خوبیه برای حمل کردن دوچرخه

 

 

بعد از اون سعی کنید به شکلی از شانژمانتون محافظت کنید البته اگه نمیخواهید اون رو باز کنید.

البته به نظرم بازم تجربه استفاده از کارتن بهتره تا این حباب دارها

 

 

حتما به یادتون بمونه اگر میخواهید با هواپیما سفر کنید باد لاستیک ها رو خالی کنید و گرنه باید پک ها رو تو فرودگاه باز کنید تا به والف ها دسترسی پیدا کنید.

 

 

 

 

در نهایت پلاستیک هایی که در بازار هست و به صورت دولایه فروخته میشه رو به عرض و طول (البته کمی بیشتر) تهیه کنید و پلاستیک رو تن دوچرخه تون کنید.

 

 

 

فرمون رو هم میتونی کنار دوشاخه تون فیکس کنید البته برای برگشت من کلا کتی ها و ترمز ها رو باز کردم و گذاشتم توی یک پلاستیک و میله فرمون رو به تنهایی فیکس کردم که خیلی بهتر بود.

 

 

و در نهایت چسب کاری رو پلاستیک . اینجا خساست به خرج ندید فوقش برای رفت و برگشتتون یک حلقه چسب مصرف میشه که واقعا می ارزه .

 

 

 

من توی این سفر از پلاستیک های آک که رو لوازم و غذاها هم میکشن در آخر استفاده کردم که همون لحظه پک  به نظر خیلی خوب میاد ولی به مرور توی بار به خاطر مقاومت کمش از بین میره و به نظر من همون پلاستیک دولایه ای که میگیرید کافیه.

 

 

این یکی از همون تغییراتی بود که توی بر گشت انجام دادم . پیچ های کرپی رو باز کنید و به طرف تنه بچرخونید و پیچ ها رو مجددا سفت کنید اینطوری اگر احیانا ضربه ای وارد شد کرپی ها آسیب نمیبینند.

 

 

این هم همون عکس باز کردن میله فرمون و گذاشتن کتی های ترمز و دسته دنده ها در یک پلاستیک و فیکس کردنشونه

 

 

 

البته این تجربه رو هم در آخر بگم که میتونید از دوشاخه برای ایستادن بهتر دوچرخه استفاده کنید و اون رو به طرف داخل نچرخونید . اینطوری حجم کمی بیشتر میشه ولی هرجا که خواستید میتونید دوچرخه رو روی زمین بگذارید به دون اینکه بیوفته.

و یه تجربه دیگه اینکه میتونید زین رو از توی پلاستیک بیرون بیارید و خودش رو به تنهایی پک کنید تا بشه یک دستگیره خوب و عالی .

در آخر به این نکته ها دقت کنید:

– نقاط فلزی بیرونی که پلاستیک روشون کشیده میشه و مستعد ساییدگی هستند حتما محافظت بشه .

– انتهای دوشاخه توسط کارتن محافظت بشه.

– چسب و بست ها رو توی کوله پشتیتون نزارید چون توی گیت باید باهاش خداحافظی کنید و بزارید اونا رو تو خورجینتون.

خوب اینجا باز میمونه تا دوستان تجربیاتشون رو اضافه کنند

این مژده هم بدم که سفرنامه هندوستان هم داره آماده میشه و به زودی میاد توی سایت .

شاد باشید و تندرست

درباره‌ی masoud

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

لطفا به سئوال امنیتی پاسخ دهید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بالا